wf-fakir.com.pl

Biznes IT Marketing Finanse

Praca

Elektroniczna ewidencja czasu pracy – jak działa i dlaczego warto ją prowadzić?

Ewidencja czasu pracy pracowników jest obowiązkiem każdego pracodawcy. Jasno mówią o tym przepisy Kodeksu Pracy. Głównym celem ewidencjonowania czasu pracy jest prawidłowe ustalenie wynagrodzenia pracowników oraz innych świadczeń. Nie każdy pracodawca jednak wie, że czas pracy może być ewidencjonowany w sposób elektroniczny.

Prawidłowo ewidencja czasu pracy

Zasady prowadzenia ewidencji czasu pracy są jasno określone. Musi ona zawierać konkretne informacje. Mowa tu o takich informacjach jak ilość przepracowanych godzin danego dnia, informacje o urlopach, zwolnieniach lekarskich oraz innych nieobecnościach w pracy. Nie ma jednak z góry narzuconego wzoru ewidencjonowania tych danych. To zależy indywidualnie od każdego pracodawcy. Ważne jest, aby karta ewidencji czasu pracy zawierała wszystkie wyższej wskazane informacje. Pracodawcy ewidencjonując czas pracy pracowników mogą sobie to zadanie ułatwić. Zamiast prowadzić ewidencję w formie papierowej mogą to robić w sposób elektroniczny.

Prowadzenie elektronicznej ewidencji czasu pracy

Aby elektroniczna ewidencja czasu pracy mogła być prowadzona w firmie wystarczą podstawowe urządzenia elektroniczne. Mowa tu o telefonie i komputerze. Każdy pracownik na swoim telefonie bądź komputerze wprowadza dane, które wcześniej musiał nanosić na papierowe karty ewidencji czasu pracy. Dane od wszystkich pracowników w czasie rzeczywistym spływają do odpowiedniego oprogramowania. Wszystko dzieje się szybko, łatwo i sprawie. To ogromna wygoda i oszczędność czasu zarówno dla pracowników, jak i pracodawcy.

Zalety elektronicznej ewidencji czasu pracy

Wdrożenie elektronicznej ewidencji czasu pracy przynosi wiele korzyści. Przede wszystkim, jak wspomniano, to bardzo duża wygoda dla pracowników. Nie muszą już ręcznie wypełniać i podpisywać papierowych kart ewidencji czasu pracy. Co ważne, dane elektroniczne z pewnością się nigdzie nie zgubią, jak często zdarza się z papierowymi dokumentami. Wprowadzenie elektronicznej ewidencji czasu pracy to także oszczędności finansowe dla pracodawcy. Zwłaszcza w firmach zatrudniających bardzo wielu pracowników. Druk kilkuset kart czasu pracy dziennie to z pewnością nie mały wydatek. Ewidencja elektroniczna pozwala na jego uniknięcie. Na koniec podkreślić trzeba jeszcze, że elektroniczna ewidencja czasu pracy daje możliwość wglądu we wszystkie dane w czasie rzeczywistym i ich podsumowywanie. Oznacza to choćby brak konieczności ręcznego zliczania godzin pracy pracowników przez dział kadr.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *