Trade marketing co to jet dokładnie i jak działa?

0
56

Powszechnie stosowana reklama w wielu środkach masowego przekazu – kusi widza atrakcyjną formą wizualną i jednocześnie powoli traci na swojej skuteczności. Firmy zaczęły rozumieć, że wysoka popularność ich firmy nie wystarczy do tego, aby produkty rzeczywiście zaistniały na rynku i podbiły serca konsumentów na całym świecie.

Współpraca małych i dużych firm

W naszym kraju funkcjonuje obecnie ponad 100 tysięcy małych sklepów spożywczych i póki co światowi producenci nie nawiązali bezpośrednich relacji z większością z nich. Co za tym idzie absolutnie nie mają oni pojęcia, ani żadnej kontroli nad tym co taki mały sklep zamawia, eksponuje i poleca. Równocześnie właściciele dużych firm zauważają, że realizowanie kontraktów tylko z dużymi sieciami handlowymi nie zapewnia im stabilnej przewagi na rynku. W związku z tym rośnie ich zainteresowanie pokaźną grupą małych rodzinnych przedsiębiorstw.

W okresach stagnacji gospodarczej, kiedy to największe firmy na rynku mają problemy z osiągnięciem z góry zamierzonych celów sprzedażowych – prezesi firm zaczynają dostrzegać ogromny potencjał w pielęgnowaniu kontaktów z nawet najdrobniejszymi detalistami i hurtownikami. Do realizacji takiego typu zadań służą profesjonalne działania z obszaru trade marketingu.

Trade marketing co to i jak zmieniło się na przestrzeni lat?

Wiele biznesów decyduje się na outsourcing w podtrzymywaniu bezpośrednich relacji z hurtowniami oraz w prowadzeniu marketingu bezpośredniego. Sprzyja temu oczywiście zadaniowy charakter prac, a także stosowany model rozliczeń, gdzie wysokość wynagrodzenia jest zależne od wysokości wyniku. Obecnie można wymagać dużo więcej od agencji marketingowej, niż tylko skonstruowania działań promocyjnych i przedstawienia jej prognozowanych wyników. Może ona sama podjąć wdrożenie zaplanowanych aktywności, i skonstruować niezbędne narzędzia do ich realizacji.

Jak prowadzić skuteczny trade marketing?

Aby prowadzić swobodne i skuteczne działania trade marketingu należy rzetelnie zweryfikować sytuację produktów w hurtowniach i sklepach detalicznych, na całym obszarze, gdzie prowadzona jest ich sprzedaż. Bardzo ważne jest uzyskanie informacji, dlaczego dany produkt nie jest wybierany przez poszczególne hurtownie i sklepy oraz co można zrobić, aby to zmienić.

Można również porozmawiać na ten temat z potencjalnymi nabywcami w punktach sprzedaży. Tego typu szczegółowa analiza sytuacji wyjściowej pozwoli trafnie zaplanować kolejne działania, które będą skierowane do dystrybutora, sklepu oraz finalnego odbiorcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here