wf-fakir.com.pl

Biznes IT Marketing Finanse

Finanse

Czy warto prowadzić sprzedaż na Facebooku i jak to robić?

Facebook to jeden z popularniejszych portali społecznościowych na całym świecie. Dzięki niemu możemy kontaktować się ze znajomymi oraz poznawać nowe osoby. W ostatnim czasie na platformach społecznościowych, w tym również na Facebooku, możemy znaleźć wiele ofert sprzedażowych. Dzieje się tak, ponieważ wielu młodych ludzi codziennie przegląda portale społecznościowe, co sprawia, że jest to najlepsze miejsce na reklamę swojej firmy.

Jak sprzedawać na Facebooku?

Sprzedaż na Facebooku możemy prowadzić na dwa sposoby. Pierwszy z nich polega na tym, że po kliknięciu w dany produkt lub link, klient zostanie przeniesiony do naszego sklepu. Dzięki temu będzie mógł zakupić produkty, które go zaciekawiły. Druga opcja jest trochę bardziej wymagająca. Po kliknięciu w produkt na Facebooku otworzy się czat między sprzedającym a kupującym. Na czacie będziemy mogli przyjąć zamówienie oraz przeprowadzić sprzedaż. Jest to dobra opcja dla osób, które prowadzą mały biznes i nie mają własnego sklepu internetowego. Jednak w przypadku większej firmy, lepszym rozwiązaniem jest założenie sklepu internetowego i reklamowanie się na Facebooku.

Żeby zacząć sprzedawać swoje produkty na Facebooku, będziemy musieli stworzyć profil firmowy. Kolejnym krokiem będzie zrobienie dobrej jakości zdjęć oferowanych przez nas produktów. Posty powinny mieć rzucające się w oczy nagłówki oraz ciekawe opisy, które zachęcą potencjalnych klientów do wejścia na stronę naszego sklepu. Facebook to portal społecznościowy, dlatego jeśli chcemy przyciągnąć kupujących, musimy zwrócić na siebie ich uwagę. Dobrą opcją jest organizowanie konkursów, w których uczestnicy będą mieli za zadanie między innymi udostępnienie posta. Dzięki temu więcej osób dowie się o naszej firmie. Nagrodą w konkursach mogą być produkty, które sprzedajemy lub kupony na zakupy w naszym sklepie.

Czy warto sprzedawać na Facebooku?

Sprzedaż na Facebooku może zwiększyć nasze zyski, co przyczyni się do rozwoju własnego biznesu. Jest to dobra opcja zarówno dla firm już działających, jak i dla tych, które zaczynają swoją działalność. Sprzedawanie na tym portalu społecznościowym to również dobry pomysł na sprzedaż własnoręcznie robionych produktów. Facebook umożliwia dobry kontakt między sprzedającym a kupującym. Dzięki aplikacji na telefon możemy bez problemu pracować z dowolnego miejsca.

Sprzedawanie na Facebooku w ostatnim czasie staje się coraz popularniejsze, co świadczy o tym, że warto wprowadzić to rozwiązanie do swojej firmy. Jest to również dobry pomysł na prowadzenie tak zwanej działalności nierejestrowanej. Plusem jest również to, że portal jest darmowy, przez co nie poniesiemy dodatkowych kosztów prowadzenia firmy.